Медіаосвіта

Наші   роботи...



 











 

 З  2013  року  маю  щастя  викладати  факультативний   спецкурс  "Медіакультура"   у 10-их  класах. Оскільки  наше  сьогодення  важко  уявити  без  комп’ютера  та  Інтернету  питання  медіакультури  та  медіаграмотності  в  Україні  є   надзвичайно  актуальним. Щодня ми  стикаємось  з   різними  засобами  медіа, тому  важливо  вміти   працювати  з  інформацією, а  ще  важливіше навчити  наших  дітей   формувати  у  собі    медіакультуру  та  медіаграмотність. У  Яворівському   районі  вивченням  спецкурсу «Медіакультура»   охоплено  6  шкіл. Ми є  першопрохідцями у  цій  сфері, тому  є  багато  нового  невідомого, але  водночас  цікавого, що  відкриває  широкі можливості  для  експериментів. Вбачаю  головну  мету  впровадження  медіакультури в  навчальний  процес  у  тому, щоб  навчити  сучасну  молоду  людину  споживати  тільки  здорову медіа їжу   та створювати  власний  якісний  медіа продукт. Учні  розуміють  потребу  вивчення  цього  курсу, тому  із  задоволенням відвідують  уроки, створюють  та  реалізовують цікаві  проекти, досліджують  різноманітні  проблеми.  У  рамках  медіаосвітньої підготовки   беру активну   участь у   навчальних  семінарах, які  організувує  заступник  директора  ЛОІППО   Пастушенко  Наталія   Миколаївна,  а  також  працюю  у  робочій  групі  вчителів-екпериментаторів під  керівництвом   методиста  відділу   освіти    Пономарьової  Марії Степанівни.


 6  лютого  2014  року    НВК  «СЗШ  ІІ  ст.-ліцей» м. Новояворівська   взяв  участь  у  Медіафестивалі  «Україна - Росія». В  рамках вебінару   викладач  курсу  Шипка  Н.М. презентувала  навчальний  заклад  та  специфіку  викладання  «Медіакультури». Учень  НВК  Шалавило  Андрій  підготував  доповідь  про   застосування  медіа  у  науково-дослідних  роботах  з  екології. 
Роль і місце медіакультури в освітньому процесі стають все більш важливими і вагомими для отримання знань, розвитку творчих здібностей особи, формування сприйняття і критичного мислення; формування особистості учня як повноцінного активного учасника життя суспільства. Основна мета навчання медіаграмотності – це розвинути в учнів звичку дізнаватися та навички самовираження, необхідні для трьох пріоритетних цілей: критично мислити, бути ефективними комунікаторами і активними громадянами. Задача  вчителів у школі заохотити дітей використовувати свої безмежні доступи до всесвітньої павутини та новітніх технологій таким чином, щоб це пішло на користь як самій дитині, так і педагогам. Саме на це спрямовано предмет «Медіакультура» або ж «Медіаграмотність», який зараз активно впроваджується у навчальних закладах різної категорії. Більшість дітей, за статистикою, проводять час за комп’ютером або мобільним телефоном за прослуховуванням музики, спілкуванням у соціальних мережах та розвагами в комп’ютерні ігри. І  не завжди той контент, до якого має доступ  юна особа, є правильним і доцільним, так у Інтернеті можна знайти інформацію будь-якого змісту (порнографічну, пропагандистську, оманливу), в комп’ютерних іграх сцени насильства чи пропаганди нездорового способу життя, в соціальних мережах дитина може почати спілкування із людиною, яка може мати не етичні наміри стосовно неї. Задача «Медіакультури» полягає у тому, щоб мінуси цього перетворити на плюси. Тобто, «граючи» на захопленні учня новітніми технологіями, продемонструвати усі їх можливості, а не тільки розважальні. Пояснюючи аспекти створення фільму чи телепередачі, розмежування жанрових особливостей ігор чи музики, побудови логічності кадру у фотографії, можна зацікавити учня і, можливо, змусити його передивитись свої погляди на поняття «інформації».    За  час роботи  в  школі  помітила, що кожного року кількість дітей, які пов’язують свою майбутню професію, по закінченні школи та виборі університету, із інформаційними галузями: журналістика, реклама, PR, видавнича справа, комунікаційні зв’язки тощо, стає дедалі більша. Активність у створенні шкільної газети, різноманітного контенту на медійні конкурси, участь у МАН з журналістики – все це є показниками того, що спецкурс „Медіакультура”  є засобом, який може перетворити хобі на майбутню професію, виховати з фотографа-аматора, який знімав на мобільний телефон, журналіста, який тільки пробує себе у шкільній пресі, сценариста-початківця,  який  вперше пробує написати сценарій до власного короткометражного фільму, справжнього професіонала. Взагалі знання, уміння, досвід, який діти отримують на уроках з медіаграмотності знадобиться в житті. Свої  уроки    розділила  на  два  основні  блоки: ·        аналіз медіапродукції (розвиток критичного мислення), який може мати міждисциплінарний та інтерактивний характер; ·        участь у створенні навчальної медіапродукції, що передбачає спільний вибір теми, змісту, концепції, шляхів практичної реалізації проекту; Для опрацювання навчального матеріалу спецкурсу «Медіакультура» об`єдную  учнів у творчі групи. Через такий вид діяльності вони навчаються  брати на себе відповідальність за добір матеріалу і наочності, відстоювати свою думку, працювати разом та слухати один одного. Також  проводжу  колективні обговорення і рецензування медіатекстів, що сприяє розвитку духовного потенціалу особистості, формуванню культури мислення, здатності використовувати отримані знання в нових ситуаціях, стимулює розвиток критичного мислення. Також використовую інтерактивні технології, які найбільше відповідають особистісно – орієнтованому підходу до навчання, створюють  атмосферу співробітництва, творчої взаємодії: Ø при фронтальний формі роботи – «мікрофон», «мозковий штурм», навчаючи – вчуся; Ø технології навчання в дискусії  -  метод «Прес», «Обери позицію», міні – дискусії Ø інтерактивні ігри – драматизація симуляція; Ø проектна діяльність . Комп’ютерні  технології,  без яких  неможливо  уявити  собі  проведення занять  з  курсу  «Медіакультура», надають  змогу  зробити їх цікавими та яскравими.  Важливе місце відводиться  мультимедійним  презентаціям, створення  яких  посилює  діяльнісну  активність  учнів,  забезпечує утримання  ними   не  тільки  глибоких  та  ґрунтовних знань, а й уміння розвивати  інтелектуальні, творчі  здібності, самостійно  набувати нових знань  та  працювати  з  різними  джерелами  інформації. Спробувала  проводити уроки - презентації, де учні  представляють свої роботи, виконанні у складі творчих груп: фільми, реклами, випуски новин, газет, журналів, візитки класів та інші медіа тексти. Активну участь слухачі спецкурсу  «Медіакультура» беруть у формуванні єдиного інформаційного медіапростору школи: випуск шкільної газети, створення блогів, організація просвітницьких бесід, агітбригад, фотоконкурсів.  Дітям  потрібно дати розуміння складності світу і того, що різні суб’єкти по-різному його сприймають. А з десятикласниками психологи радять говорити як з дорослими, враховуючи їх невеликий соціальний досвід. При  вивченні  теми  «Телебачення»  медіаосвітні уроки   були спрямовані на запобігання ризикам, які притаманні підліткам 15-16 років. Що ж це за ризики? По-перше, це копіювання моделей стосунків, які  вони бачать по телебаченню, – згадаймо популярні сіткоми «Вороніни»,  «Щасливі разом», серіали на кшталт «Школа» чи «Інтерни» – як правило, це продукція з перекрученими цінностями. Якщо маленькі діти копіюють конкретні дії, то підлітки – ставлення: мова йде про  пародію на сім’ю замість материнства, демонстрування безвідповідальності, нерозбірливе сексуальне життя тощо. По-друге, є ризик спрощеного розуміння подій, саме через брак соціального досвіду. Наприклад, історію з Оксаною Макар підлітки більше сприймали на рівні міжособистісних стосунків, а ширше не дивились -  що у цьому випадку можна говорити і про правоохоронну систему, і державу, і батьківство.  Спілкування на уроках відіграє важливу роль.  При  правильному  підході  у підлітків можна викликати цікавість та мотивацію, однак одна з перешкод – брак часу, адже «Медіакультура» є факультативом і стоїть 8-м уроком за розкладом, навіть при бажанні його можуть відвідати не всі, адже у багатьох старшокласників у цей час підготовчі заняття до вступу у виші. Визначальним пріоритетом моєї практичної діяльності у викладанні курсу «Медіакультура» є особистісно-орієнтований підхід, орієнтація на конкретного учня, його потенційні можливості як партнера, який свідомо здобуває знання, розвиває здібності, набуває досвіду спілкування в діалогу, аргументовано відстоює власну думку. Атмосфера доброзичливості та співробітництва, що панує на заняттях, сприяє інтелектуальній розкутості учнів, вільному обміну думками, реалізації їх пізнавальних потреб і інтересів. Практика показала, що предмет „Медіакультура” значно підвищує інформаційний та телекомунікаційний рівень сучасного учня і тому поширення курсу є пріоритетним напрямком у сучасній освіті.

Комментариев нет:

Отправить комментарий