Тематичні контрольні роботи (3)

7 клас
Тематична  контрольна  робота   № 3
                                Дієслово                                 

Варіант   1
РІВЕНЬ І
1. Позначити рядок, у якому всі дієслова є інфінітивами.
А Охопити, побачити, ішов.                            Б Говорити, спати, сміятися.
В Сидіти, наїжачитися, діждалися.                 Г Малювала, стежити, махати.
2. Безособове дієслово вжито в реченні:
А.) Те літо не забулося.                                    Б) Йому пощастило побувати в Криму.
В) Чудово пахне трава.                                     Г) Нарешті знайшлося кілька чистих аркушів.
3. Укажіть рядок, у якому всі дієслова наказового способу:
А) ходи, мріятиму, учили б, довелося;             Б) порадь, покладу, казала б, встанемо;
В) лети, відчинімо, встаньте, слухай;               Г) їж, запитав би, покладу, працював би.
4. Дієслова другої дієвідміни складають рядок:
А.) Намочити, оборонити, насмілитись;                          Б) Оцінити, придавити, зблиснути;
В) Поранити, уповільнити, прославитися;                       Г) Заскочити, обдурити, побороти.
5. Укажіть речення з дієсловом теперішнього часу другої особи множини:
А) Ще почуєте про нього не раз.                               Б) Відчуваєте пахощі лугових трав?
В) Прополете моркву, потім поллєте квіти.             Г) Будете читати вголос.
6.Укажіть ряд дієслів із закінченням -имо:
А.) Озвуч..., потрап..., спочин...., сервіру... .                Б) Розпал..., терп..., мол...сь, удар... .
В) Покриш..., випрасу..., закопт.... осором... .              Г) Поглиб..., виход...., наблиз....., зав'яж..

РІВЕНЬ  ІІ
7. Установити відповідність між дієсловами та їх видо-часовими формами.
А Доконаний вид, майбутній час.
1 Буду в’язати.
Б Недоконаний вид, майбутній час.
2 Перечитай.
В Доконаний вид, минулий час.
3 Працював  би.
Г Недоконаний вид, теперішній час
4 Змалюю.

5 Підписав.

6 Переписую.

8. Установити відповідність між дієсловами і способами їх творення.
А Префіксальний.
1 Нявкати, рожевіти.
Б Суфіксальний.
2 Переписати, відійти.
В Префіксально-суфіксальний.
3 Богохульствувати, красномовити.
Г Складання слів.
4. Поглиблювати, пританцьовувати.

РІВЕНЬ  ІІІ
9. Записати в особах просту, складну і складену форми дієслова майбутнього часу мовчати
10. Запишіть дієслова, розкриваючи дужки.
(Не)славити (не прославляти), (не)покоїтися (хвилюватися), (не)довідатися, (не)навидіти, (не)хтувати, (не)дочувати, (не)змогти, (не) мовчати, (не)долюблювати, (не)принести, (не)допомагати, (не)вгавати

РІВЕНЬ  ІV
12. Прочитайте текст, поставте дієслова у потрібній формі, зробіть  морфологічний розбір виділеного  дієслова.
Природа й людина – то нерозривне ціле. Природа (оберігати)  , й (остерігати), людину від злих помислів, вчинків, (робити)  її благородною і щедрою, здоровою і навіть мудрою.
(Обдивитися)
  пильно навколо себе, і багато гарного ви (побачити) поряд. (Л. Павленко)                                                   
                                                             Варіант    2
РІВЕНЬ І
1. Дієслівні форми, кожна з яких не змінюється за часами, складають рядок
А) Шелестів би, мандруєш, летіть;                 Б) Помий, утворюється, світився б;
В) Прийди, турбуйся, пишалась би;               Г) Визначив би, покажи, відкинеш.
2. Укажіть ряд дієслів, які змінюються за особами:
А) Порадив, слухаю, зрозумієте.                       Б) Опанував, вітали, росла.
В) Розшукаю, спитаємо, знало.                          Г) Запитую, розкажеш, малюють.
3. Укажіть ряд дієслів, які не мають складеної форми майбутнього часу:
А.) Рахувати, здійснювати, відновлювати.                   Б) Поздоровити, обладнати, утворити.
В) Пробувати, перечитувати, зігрівати.                        Г) Закладати, підбирати, гукнути.
4.Укажіть ряд дієслів із закінченням -ете:
А.) Прибуд..., змел..., підмет..., колиш... .                 Б) Прибуд..., знайд..., розірв...,, закле...
В) Переглян..., вимет..., полегш...., почис... .            Г) Довар..., дмухн..., впевн..., закопт... .
5.Укажіть речення, в якому вжито безособове дієслово:
А.) Вранці добре працюється.                                Б) Дитя було добре і лагідне.
В) Дме сильний вітер.                                             Г) Він не має зошита і ручки.
6. Укажіть ряд дієслів першої дієвідміни:
А) Полоти, тонути, заліпити.                                 Б)Стелити, оборонити, ударити.
В) Клеїти, зважати, бувати.                                    Г)Сказати, проорати, підписати.

РІВЕНЬ  ІІ
7. Установити відповідність між дієсловами та їх часовою формою.
А Минулий.
1 Сподіватимусь, буде малювати.
Б Теперішній.
2 Відпочинеш, полечу.
В Майбутній.
3 Працюють, ігнорує.

4 Сконала, допомогли.

5 Відвідав, утекли.

6 Буду грати, лякатиму.

8. Установити відповідність між дієсловами та їх способовими формами.
А Дійсний.
1 Поллється, задзвонить.
Б Умовний.
2 Спишіть, принеси.
В Наказовий
3 Розказала, турбують.

4 Допоміг би, прийшла б.

5 Спечіть, стежте.

6 Обґрунтувала б, прибіг би.

РІВЕНЬ   ІІІ
10. Записати в особах просту, складну і складену форми дієслова майбутнього часу варити.
11. Запишіть дієслова, розкриваючи дужки.
(Не)хтувати, (не)добачати, (не)вгавати, (не)полила, (не)волити, (не)любив, (не)дооцінив, (не)славити(ганьбити), (не)подумала, (не)довиконувати, (не)доказував, (не)дійшла.

РІВЕНЬ  ІV
12. Прочитайте текст, поставте дієслова у потрібній формі, зробіть  морфологічний розбір виділеного  дієслова.
Милі риси в характері друга (чарувати), (приваблювати), (схиляти)  до щирості; (викликати) любов і повагу. Почуття тим міцніше і глибше, чим більше таких особливостей (знаходити) взаємно, тим більше (мати)  підстав (захоплюватися)  один одним. (М. Шумило)



6 клас

Тематична  контрольна  робота
                                                             Прикметник                                     
                                                                Варіант  1
РІВЕНЬ   І 
1. Прикметник означає
а) предмет;
б) ознаку предмета та його приналежність;
в) кількість предметів або їх порядок при лічбі.
Навести приклад прикметників (3-4), поставити до них питання.
2. Ступені порівняння можна утворити від
а) якісних прикметників;
б) відносних прикметників;
в) присвійних прикметників.
Від прикметників розумний, гарний, низький утворити всі форми вищого і найвищого ступенів порівняння.
3. Ознаку предмета за його відношенням до часу, місця, матеріалу тощо позначають
а) якісні прикметники;
б) відносні прикметники;
в) присвійні прикметники.
Від іменника батько утворити два прикметники: присвійний і відносний; увести прикметники до словосполучень або речень.

РІВЕНЬ   ІІ 
4. Визначити  розряд прикметників  за  значенням
Солодкий  голос, залізна  огорожа, скляний  посуд, сестрина  хустка, крокодилячі  сльози.
5. Поставити подані  прикметники в Р.в., Д.в., О.в.
Тремтячі  руки, колюче  стебло, вузька смужка. 
6. Виписати  прикметники  м’якої  групи.
Березового, серйозним, завтрашніх, світлій, довгошийої, вороному, синього, веселі, житньому.

РІВЕНЬ  ІІІ 
7. Від поданих  у  дужках   слів утворіть  присвійні  прикметники
(Ольга)    портфель, (дочка)   кімната, (свекруха) хустка, брат (сорочка).
8.Випишіть з  тексту  прикметники  з  іменниками  і  визначте  їх   рід, число, відмінок, групу.
Світле  сонечко   закінчувало  вже  свою  денну  роботу. Гаряча  літня днина   загорталася   щільніше у  ніжну  й  живописну  прохолоду. Все  немов  ожило  від  важкого  знесилля, обнялося  з  легкокрилим  леготом. Тільки  могутній  ліс  стоїть  на  горі  байдужий.

РІВЕНЬ  ІV
9. Зробити морфологічний розбір виділеного прикметника у реченні
Широченний простір дніпровської повені розкривається перед очима (В. Собко)

                                                                 Варіант   2
РІВЕНЬ   І 
1. На питання чий? чия? чиє? відповідають
а) якісні прикметники;
б) відносні прикметники;
в) присвійні прикметники.
Визначити, до якої групи за значенням належить прикметник у виразі лебедина пісня.
2. Прикметники найвищого ступеня порівняння:
а) новіший, синіший, солодший;
б) більш глибокий, менш вдалий, більш зручний;
в) найприємніший, найбільш тривкий.
Утворити просту форму найвищого ступеня порівняння від прикметника високий, чепурний, короткий.
3. Короткі форми прикметників – це
а) зеленая, глибокеє, відважнії;
б) молодий, відважний, золотий;
в) повен, рад, золот, зелен.
Від  поданих  прикметників дрібний, срібний, ясний утворити  короткі  форми

РІВЕНЬ  ІІ 
4. Визначити  розряд прикметників  за  значенням
Малиновий  сік, барвінкові  очі, заяча  душа, Андріїв  зошит, ведмежа  барлога.
5. Поставити подані  прикметники в Р.в., Д.в., О.в.
Колюча  троянда, дорогі  парфуми, давній  звичай.
6. Виписати  прикметники  твердої  групи.
Березового, серйозним, завтрашніх, світлій, довгошийої, вороному, синього, веселі, житньому.

РІВЕНЬ  ІІІ 
7. Від поданих  у  дужках   слів утворіть  присвійні  прикметники
Марія (вишиванка), батько (заповіт), Оксана (виступ), Олексій (будинок).
8. 8.Випишіть з  тексту  прикметники  з  іменниками  і  визначте  їх   рід, число, відмінок, групу.
По   другий  бік  польське  військо  в  дорогій  зброї.  Між  ворогами   зеленіє  болотяна  низина. Зранку  до   півдня   стоїть  козацьке  військо    не  ворухнеться. Богдан  у  червоній  мантії, з  золотою  булавою  наче  літає  перед  козаками  на страшному  баскому  коні.

РІВЕНЬ  ІV
9. Зробити морфологічний розбір виділеного прикметника в реченні
 І ліс, і моріжок мені здавались чарівними.

6 клас
Тематична  контрольна  робота
Числівник
Варіант 1
РІВЕНЬ І
1. Визначити рядок, у якому всі слова є числівниками.
А Одна третя, двійка, потроїти, шість.
Б Третій, кільканадцять, п'ятеро, двадцять шість.
В Тридцять п'ять, тисяча, одиниця, удвоє.
Г Сорок, мільярд, одинадцятка, вчетверо.
2. Визначити рядок, у якому всі числівники є за будовою складеними.
А Двісті, обоє, сороковий, сімсот двадцять один.
Б Сімдесят, шестеро, шістдесят чотири.
В Тринадцять, декілька, сорок вісім.
Г Двадцять чотири, сто тридцять шостий, тисяча п'ятдесят сім.
3. Визначити рядок, у якому зазначено лише кількісні числівники.
А Сто, четверо, шість десятих, вісімнадцятий.
Б Одинадцять, п'ятнадцятий, мільйонний, восьмий.
В Сорок, тисяча дев'ятсот, шість, сімдесят вісім.
Г Дванадцятеро, одна сьома, дев'яносто другий, перший.
4. Визначити рядок кількісних числівників, у яких при відмінюванні
змінюється лише друга частина.
А Дев'ятнадцять, одинадцять, тридцять.
Б Шістнадцять, п'ятсот, вісімсот.
В Шістсот, сімсот, вісімсот.
Г П'ятнадцять, дев'ятсот, чотириста.
5. Визначити рядок, у якому всі числівники пишуться без м’якого знака
А П'ятдесят.., шіст..сот, девят..надцяти.
Б Сім..сот, тридцят.., декілька.
В Читр..ма, віс..мома, п'ят..десяти.
Г Девят..омстам, міл..ярд, тр..ом.
6. На які розряди за значенням поділяються числівники?
А) якісні, відносні, присвійні;                                          Б) кількісні, порядкові;
В) прості, складені;                                                           Г) цілі, дробові, збірні
РІВЕНЬ  ІІ
6. Установити відповідність між виділеними числівниками у поданих
реченнях і синтаксичною роллю, яку вони виконують.
А) Вісім на шість — сорок вісім.                                  1 Підмет.
Б)Три на три — дев'ять.                                               2 Додаток.
В) Чотири пори року — як сусіди-недруги.               3 Означення.                                                                       
Г) Два брехуни одної правди не                                  4. Іменна частина складеного присудка                        скажуть                                                                                                                                
                                                                                       
7. Установити відповідність між розрядами числівників за значенням
і числівниковими формами.
А) П'ять восьмих, дві треті, нуль цілих                         1 Цілі числа.
дві десятих.                                                                      2 Дробові числівники.
Б) Сьомий, чотирнадцятий, п'ятсот перший               3 Порядкові числівники.
В) Тисяча, нуль, трильйон.                                            4 Збірні числівники.
Г) Двоє, шестеро, тридцятеро.                                                                                 
8. Установити відповідність між числівниками і відмінками.
А) Вісьмома трьома, шістьомастами сорока.                        1 Називний відмінок.
Б) П'ятдесятьох двох, тридцятьох сімох.                               2 Родовий відмінок.                                                                            
В) (На) тридцятьох шістьох,  
(на) двохстах вісьмох.                                                              3. Давальний відмінок.
Г)  Трьомстам шістдесятьом вісьмом,                                     4. Орудний відмінок.
двадцятьом   п'ятьом.
Д)  Дев'ятсот п'ятдесят шість,                                                  5 Місцевий відмінок
 двісті дев'яносто один.

РІВЕНЬ ІІІ                                                                               
9. Поєднати  числівники  з  іменниками    та  провідміняти  за відмінками.
37  (дерево), 482 (учень).

10. Записати текст, замінюючи цифри словами й утворюючи зі слів і цифр,що в дужках, складні прикметники. Зробити  морфологічний  розбір  виділеного числівника.
Тарас Шевченко народився 9 березня 1814 року в селі Моринцях. На  8 році життя пішов учитися до дяка. (9 років) хлопцем утратив матір,
а в 11 — батька. Мріючи стати художником, Тарас навчався у 3 церковних малярів. Син дяка, у якого служив Шевченко, узяв (15 років) Тараса до міста Вільно.
      
        РІВЕНЬ ІV
Напишіть твір-мініатюру «Мої улюблені свята». Використайте не менше 5 числівників.

 Варіант 2
РІВЕНЬ   І
1. Визначити рядок, у якому всі слова є числівниками.
А Подвоїти, десять, трильйон, по-перше.
Б Третій, кільканадцять, дев'ятка, мільйон.
В Вісім, дев'ятсот, п'ятий, шістнадцятеро.
Г Декілька, восьмий, сім, восьмисотрічний.
2. Визначити рядок, у якому всі числівники є за будовою складними.
А Вісімдесятий, тридцять один, сто восьмий, десятий.
Б Дванадцять, дев'ятнадцять, тисяча сорок, три.
В Шістдесят, дев'яносто, вісімсот, кількасот.
Г П'ять, шістнадцять, дванадцять, півтора.
3. Визначити рядок, у якому зазначено лише порядкові числівники.
А Перше, багато, вісімдесят два, п'ятдесят чотири.
Б Тридцять перше, сьома, п'ятнадцята, десятий.
В Сьоме, четвертий, двадцять сім, дві тисячі сорок.
Г Дев'ятнадцятий, мало, три мільйони, тисячний.
4. Визначити рядок кількісних числівників, у яких при відмінюванні
змінюються перша і друга частини.
А Двісті, п'ятдесят, вісімдесят.
Б Чотириста, сімдесят, шістсот.
В Сімсот, триста, двадцять.
Г Вісімсот, п'ятсот, дев'ятсот.
5. Визначити рядок, у якому всі числівники пишуться з  м’яким  знаком
А Двад..цяти, тр..ох, сім..надцятий.
Б Сім..десяти, п'ят..ма, девят..ома.
В Шіст..омастами, чотир..охсот, міл..йон.
Г Чотир..надцятьма, чотир..ох, с.. мох.
6. Що означають порядкові числівники?
А) Ознаку предмета;                                   Б) порядок предметів при лічбі;
В) кількість предметів при лічбі;               Г) Дію  предмета
РІВЕНЬ  ІІ
6. Установити відповідність між виділеними числівниками у поданих
реченнях і синтаксичною роллю, яку вони виконують.
А) До першого грому земля не розмерзається.                 1. Підмет
Б) Один у полі не воїн                                                          2. Додаток
В) До чотирьох додати вісім.                                               3. Означення
Г) Від двадцяти відняти дванадцять —                              4. Іменна частина                
вісім.                                                                                        складеного присудка.       
7. Установити відповідність між розрядами числівників за значенням
і числівниковими формами.
А П'ять дев'ятих, три цілих і дві третіх,                         1. Цілі числа.
одна друга.
Б Четверо, семеро, десятеро.                                         2. Дробові числівники.
В Сорок три, вісім, дев'ятнадцять.                                 3. Порядкові числівники.
Г П'ятий, двадцята, шосте.                                             4. Збірні числівники.

8. Установити відповідність між числівниками і відмінками.
А) Вісімнадцятьма, тридцятьома шістьома.                      1. Називний відмінок.
Б) Чотирьомстам п'ятьом, дев'ятьомстам сорока.            2. Родовий відмінок.
В) Сімсот дев'яносто п'ять, тисяча п'ятдесят два.             3. Давальний відмінок.
Г) Дев'ятисот дев'яноста трьох, тисячі                              4. Орудний відмінок.
вісімдесятьох.
Д)  (На) п'ятистах двадцятьох сімох, (на)                          5.Місцевий відмінок.
тисячі двадцятьох.

РІВЕНЬ  ІІІ
9. Поєднати  числівники  з  іменниками    та  провідміняти  за відмінками
              45  (книга), 754 (сторінка).

10. Записати текст, замінюючи цифри словами й утворюючи зі слів і цифр,
що в дужках, складні слова. Зробити  морфологічний  розбір  виділеного числівника.
Іван Франко народився 1856 року в с. Нагуєвичі на Львівщині в родині сільського коваля. (16 років) хлопцем утратив батьків. Його літературна спадщина налічує понад 4000 творів різноманітних жанрів. Нині ми маємо (50 том) зібрання творів Каменяра (З енциклопедії.).

РІВЕНЬ     ІV
Напишіть твір-мініатюру «Мій  робочий  день». Використайте не менше 5 числівників.























5 комментариев: